Bulut tabanlı sistemi ile en güçsüz bilgisayarlarda bile güncel oyunları oynayabilme imkanını vaad eden Google servisi Stadia, 19 Kasım’da bir çok ülkede hizmete girecek. Daha önce bir çok yenilikçi servisi devreye sokan Google’ın uzun vadede bir çoğunu kapatması, potansiyel Stadia kullanıcıları olduğu kadar içerik geliştiricilerini de korkutuyor.
Stadia ilk duyurulduğunda oyuncuların en çok endişelendiği noktalardan birisi servisin kapatılması ve parası ödenmiş içeriğe erişimin kaybolması olmuştu. Google bu konu hakkında henüz oyuncuların içine su serpecek çok fazla şey sunamadı. Stadia’nın çıkış oyunlarından birisi olan Kine’ın yapımcısı olan Gwen Frey, bir çok oyun geliştiricisi ve stüdyonun da benzer bir korkuya sahip olduğunu söylüyor.
Gamesindustry.biz sitesi ile yaptığı röportajda Stadia’nın diğer konsollar ile rekabet etmeyi planladığını, fakat çok daha fazlasına sahip olduğunu söyleyen Frey “Kısa vadede internetin çok iyi olduğu ve konsol satışlarının fazla olduğu yerlerde çıkış yapıyor. Bu yüzden potansiyeline ulaşması uzun bir vakit alacak.” diyor. “Çok büyük ve güçlü bir çıkış yapacağını düşünmüyorum. Şu anda yavaş bir başlangıç yapıp, sistemin kendilerini nereye götüreceğini görmeyi planlıyorlar.”
Kimsenin “Bu sistem işe yaramaz” ya da “Oyun yayını geleceğin sistemi olamaz” demediğini söyleyen Frey yapımcıların güven ile alakalı endişeleri olduğunu belirtiyor. “Herkes bulut üzerinden yayın yapmanın gelecekte kaçınılmaz bir seçenek olduğunun farkında. Stadia ile ilgili en büyük endişe, bir anda ortadan kaybolma ihtimali.”
Google’ın bir zamanlar duyurduğu bir çok servisin, istenilen potansiyele ulaşamadığı için, belirli bir süre sonunda kapandığı bilinen bir gerçek. Fakat Frey bu konu hakkında endişelenmenin saçma olduğunu düşünüyor. “Teknoloji alanında çalışmak cesur hamleler yapmak ve başarısızlığa hazır olmak anlamına gelir. Evet, Google birçok projeyi iptal etti. Ama bir çok hizmetini hayatımızın her alanında kullandığımız bir firmadan bahsediyoruz. Google elindeki her şeyi iptal etmiyor.” diyor.